Страница 1 от 1

Некоректна транспортна фирма

МнениеПубликувано на: 12 Сеп 2013, 21:20
от isivarb
Здравейте,
Посъветвайте ме как да постъпя в следния случай:
Трябваше да пътувам от София до Виена с автобус. В Сърбия той се повреди и се наложи да чакаме 7 часа през нощта, докато фирмата превозвач изпрати друг. Не коментирам колко амортизиран беше и той и нямаше нищо от екстрите, за които бях заплатила, но все пак ни докара до Виена за близо 24 часа вместо максимум 16 часа.
Как да постъпя, за да защитя интересите си - да получа някакво обезщетение за изгубеното време, изхабените нерви и пропуснатите ползи, а и за да помогна поне малко в бъдеще собствениците на тази фирма да не си позволяват да пускат неизправни автобуси, само с оглед на печалбата си.
Благодаря.

Re: Некоректна транспортна фирма

МнениеПубликувано на: 13 Сеп 2013, 09:25
от bludniq_sin
Повече и по-полезна информация ще получите ако преместите темата си в общите дискусии или в секцията за взаимопомощ. Не и е мястото в раздел "наказателно право". Мисля че имаше регламент № 181/2011 относно правата на пътниците в автобусния транспорт според който имаме правата които са изброени по-долу. Относно това към кого да се обърнете - моят съвет е към комисия за защита на потребителите. При тях е и Европейският потребителски център май.
* адекватна помощ (закуски, ястия и напитки, като и до две нощувки в хотел, ако е необходимо, с финансовото покритие в размер до 80 EUR за нощ, освен в случай на неблагоприятни метеорологични условия и големи природни бедствия) в случаи на отменяне или закъснение с повече от 90 минути при пътуване с продължителност над три часа,
* гарантирано възстановяване на стойността на билетите или превоз по друг маршрут в случай на дублиране на резервации или при отменяне на пътуването или при закъснение с повече от 120 минути спрямо определения час на заминаване,
* обезщетение в размер на 50 % от цената на билета при закъснение с повече от 120 минути спрямо определения час на заминаване, отменяне на пътуването и когато превозвачът не осигури на пътника нито възможност за пренасочване по друг маршрут, нито възстановяване на стойността на билета.
* информация, в случай на отменяне на услугата или закъснение при заминаването.
* защита на пътниците в случай на смърт, нараняване, загуба или щета в следствие на пътнотранспортни произшествия, по-специално във връзка с непосредствените практически нужди в случай на произшествие (включително до две нощувки в хотел, на обща стойност от 80 EUR за нощ),
* специфична помощ, осигурявана безплатно, за лицата с увреждания и лицата с намалена подвижност както на терминалите, така и на борда на превозното средство, а също и безплатен транспорт за придружаващи лица, когато е необходимо;

Но както казах - по-добре преместете темата.