Страница 1 от 1

Относно извънгаранционно и сервизно обслужване

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2013, 12:20
от julia_s
Обръщам се към вас със следния казус.
Имаме уред (съдомиялна на известна марка), гаранцията е изтекла. Уредът е купен на висока цена, понеже е и със система против преливане.
Изтича гаранционния срок, уредът се поврежда. Той обаче не просто спира да работи, а започва да излива вода, както работи. Платено е на представителния сервиз, в който е извършена профилактика и уж сега би трябвало да работи нормално. След 10 дни уредът отново започва да тече и единствената причина да не наводни помещението е, че се случва в присъствието на собствениците. Документи от сервиза - никакви, освен касова бележка.
КЗП не се занимават с уреди след гаранция, нито със сервизи.
Въпросът е - къде е уреден извънгаранционният сервиз на уреди, кой контролира сервизите?
Течът на вода не е застрашаващ живота и здравето, но пък потребителят е подведен в преценката си да закупи точно този уред. Очевидно е, че той не може да се ползва с функциите си, с отложен старт примерно. Цялата ситуация е меко казано неприятна.
Това обаче се случва след 24-те месеца гаранция.

Идеи? Граждански иск не е особено добро решение, предвид доказването.