Гаден номер от клиент.

Нашата фирма извършва услуги срещу заплащане. Управителят се занимава предимно с техническите въпроси, а реално работата на управител върши съпругата му, макар че по документи тя не е никаква във фирмата.
Преди 5 години сключихме договор с клиент за извършване на услуга. Както обикновено половината сума беше платена при сключването на договора, а останалата бе уговорено да се плати при окончателното извършване на услугата. Обаче клиентът отказа да плати втората половина в брой и поиска да го направи по банков път. Ние работим в брой, тъй като фирмата има дългове и сметките и са запорирани. За да не му строшим хатъра обаче, шефката (т. е. съпругата на управителя) му даде личната си банкова сметка. Клиентът преведе сумата по нея и уж всичко приключи.
Обаче точно един ден преди да се навършат 5 години от въпросния банков превод, клиентът е предявил иск срещу шефката да му върне сумата като платена погрешка. Казва: моето задължение беше към фирма еди-коя си, а аз съм превел сумата на физическото лице еди-кое си, сега да ми върне сумата ведно със законната лихва.
Чудим се как да постъпим. Първата ни мисъл беше шефката да му върне парите, а фирмата да заведе дело срещу него за доплащането по договора. Обаче давността за това плащане е изтекла - той е пуснал исковата без такса (предполагам нарочно), после е забавил получаването на определението да отстрани нередностите и в крайна сметка е спечелил почти месец време, преди исковата да бъде връчена на фирмата. Има ли шанс да оспорваме иска? Трябва да се има предвид, че от страна на фирмата договорът е подписан именно от шефката, макар че тя не се води никаква по документи. А и в полето "основание за плащане" е записал изрично за какво плаща. Можем ли на основание на тези факти да претендираме, ч еплащането си е било редояно и няма никаква грешка?
Благодаря предварително на помогналите!
Преди 5 години сключихме договор с клиент за извършване на услуга. Както обикновено половината сума беше платена при сключването на договора, а останалата бе уговорено да се плати при окончателното извършване на услугата. Обаче клиентът отказа да плати втората половина в брой и поиска да го направи по банков път. Ние работим в брой, тъй като фирмата има дългове и сметките и са запорирани. За да не му строшим хатъра обаче, шефката (т. е. съпругата на управителя) му даде личната си банкова сметка. Клиентът преведе сумата по нея и уж всичко приключи.
Обаче точно един ден преди да се навършат 5 години от въпросния банков превод, клиентът е предявил иск срещу шефката да му върне сумата като платена погрешка. Казва: моето задължение беше към фирма еди-коя си, а аз съм превел сумата на физическото лице еди-кое си, сега да ми върне сумата ведно със законната лихва.
Чудим се как да постъпим. Първата ни мисъл беше шефката да му върне парите, а фирмата да заведе дело срещу него за доплащането по договора. Обаче давността за това плащане е изтекла - той е пуснал исковата без такса (предполагам нарочно), после е забавил получаването на определението да отстрани нередностите и в крайна сметка е спечелил почти месец време, преди исковата да бъде връчена на фирмата. Има ли шанс да оспорваме иска? Трябва да се има предвид, че от страна на фирмата договорът е подписан именно от шефката, макар че тя не се води никаква по документи. А и в полето "основание за плащане" е записал изрично за какво плаща. Можем ли на основание на тези факти да претендираме, ч еплащането си е било редояно и няма никаква грешка?
Благодаря предварително на помогналите!