Страница 1 от 1

Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 19 Май 2021, 14:52
от teni11
Здравейте, искам да задам един въпрос, занимавам се с веломотори, принципно до сега не съм имал никакви пролеми с органите на КАТ, сглобявал съм много видове, от 49 кубика та до 100 кубика, даже в момента карам такова колело, и си минавам до патрулките и не са ме спирали:https://www.google.com/search?q=motorized+bike&sxsrf=ALeKk02GsCkMdKLbItkA5Wuw2IuLRn0goQ:1621424278209&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjUs4eR1NXwAhV2gf0HHb35AsYQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1680&bih=907 Наясно съм с закона в ЗДВП, който гласи "За велосипеди с допълнително монтиран двигател не се изисква регистрация" Аз си имам книжка по принцип, кат.Б, обаче казуса ми е дали по горното ще важи за поставен двигател 125куб. 4 скорости, с уговорката че педалите ще са на велосипеда, и ще може да се задвижва с тях на изключен двигател, тук закона гласи, "За велосипед се счита ППС с две или повече колела задвижвано с мусколна тяга". Демек велосипеда ще си е напълно функционален, само дето ще има доп.двигател, ако съдим по ЗДВП, закона ги изключва като МПС-та, защото вело рамата няма номера, както и двигателя, или ясно написана кубатура, та се чудя дали ще имам проблеми, при положение че дълги години карам 80 и 100 кубика,и не виждам разлика дали сега ще е 125, просто самия двигател е доста по голям, но пак ако съдим по начина по който е написан закона, може да се талкува че, и двигател от кола да му сложиш щом е функционален велосипеда,(може да се задвижва с мусколна сила) и не е заводски произведен с двигателя, пак се счита по закона за ППС прав ли съм,а и до сега от делата дето съм чел в нета, всички глобени или с отнети книжки за такива колела, директно падат в съда? Eто тук клип как ще изглежда завършено, че не ми дава да прикачам нещо:https://www.youtube.com/watch?v=A6UTsc4X6bM&ab_channel=MZPARTSMIAMIMZPARTSMIAMI само че тук няма педали, а в моя проект си фигурират като функционални.

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 14 Юни 2021, 05:01
от kosharevski
Наистина, в наредбата за регистрация на ППС пише, че не подлежат на регистрация велосипеди с допълнително монтиран двигател. Тук обаче казусът може да бъде извъртян към това, до колкото направената от Вас конструкция, все още представлява "велосипед". Основание за това би могъл да послужи напр. чл.150а, ал.(2) от ЗДП, текстовете от който препращат към Регламент (ЕС) № 168/2013:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 68&from=LV
А в него има изрична регламентация за велосипед с двигател...

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2023, 14:04
от agcanev
все пак е добре двигателя да не "прави особено впечатление" ;всъщност не ви трябва нито регистрация нито свидетелство за правоуправление ; четете закона и помислете за - "моторно превозно средство" ; лошата новина е ако ви глобят все пак , във ваша тежет ще бъде да доказвате че без педалите е мотоно но не и превозно средство ; примерно : не може самостоятелно(без помощ) да потегли , не може да преодолява наклон и т.н.; разбира се не е превозно средство когато се налагат някакви специфични изисквания - пътя да е равен, гладък без баири, някой да побутне при тръгването и др.

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2023, 14:28
от agcanev
не съм чел подробно евро реламента, ама ми се струва че за квалификацията" пътно превозно средство" - средството трябва да може да превозва . . .

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2023, 14:32
от agcanev
там трябва да си и останат "педалетките" в маглявината , моторни ама съмнително превозни

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 26 Ное 2023, 16:41
от guest1
kosharevski написа:Наистина, в наредбата за регистрация на ППС пише, че не подлежат на регистрация велосипеди с допълнително монтиран двигател. Тук обаче казусът може да бъде извъртян към това, до колкото направената от Вас конструкция, все още представлява "велосипед". Основание за това би могъл да послужи напр. чл.150а, ал.(2) от ЗДП, текстовете от който препращат към Регламент (ЕС) № 168/2013:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 68&from=LV
А в него има изрична регламентация за велосипед с двигател...

Кои текстове визирате?
2. Настоящият регламент не се прилага за следните превозни средства:
з) велосипеди с подпомагане на задвижването от педалите, които са оборудвани със спомагателен електродвигател с максимална постоянна номинална мощност, по-малка или равна на 250 W, при които двигателят се спира, щом велосипедистът престане да върти педалите, или в противен случай осигуряваното от двигателя задвижване се намалява постепенно и накрая се изключва напълно, преди превозното средство да достигне скорост 25 km/h;

или
Член 3 Определения
За целите на настоящия регламент и на актовете, изброени в приложение II, освен ако в тях не е предвидено друго, се прилагат следните определения:
68. „двуколесно моторно превозно средство“ или „ДМПС“означава моторно превозно средство с две колела, включително велосипеди с двигател, двуколесни мотопеди и двуколесни мотоциклети;


Освен за Велосипед с двигател се говори и за мотопеди.
Категория
L1e - Леко двуколесно моторно превозно средство.
Общи критерии за класификация
(4) две колела и задвижване с двигател, посочено в член 4, параграф 3, и
(5) обем на двигателя ≤ 50 cm3, ако конфигурацията за задвижване на превозното средство включва двигател с вътрешно горене с принудително запалване, и
(6) максимална конструктивна скорост на превозното средство ≤ 45 km/h и
(7) максимална постоянна номинална или ефективна мощност (1) ≤ 4 000 W и
(8) максимална маса = технически допустима маса, посочена от производителя и
Подкатегория
L1e-A Велосипед с двигател
Общи критерии за класификация
(9) велосипеди, проектирани за задвижване с педали, оборудвани със спомагателно задвижване с основна цел подпомагане на въртенето на педалите и
(10) мощността на спомагателното задвижване се изключва от превозното средство при скорост ≤ 25 km/h, и
(11) максимална постоянна номинална или ефективна мощност (1) ≤ 1 000 W и
(12) триколесен или четириколесен велосипед с двигател, който отговаря на допълнителните специфични критерии за подкласификация от 9 до 11, се класифицира като технически еквивалентен на двуколесно L1е-А превозно средство.
Подкатегория
L1e-B Двуколесен мотопед
Общи критерии за класификация
(9) всяко друго превозно средство от категория L1, което не може да бъде класифицирано в съответствие с критерии от 9 до 12 като L1e-A превозно средство.

Категория
L2e Триколесен мотопед
Общи критерии за класификация
(4) три колела и задвижван с двигател, както е посочено в член 4, параграф 3 и
(5) обем на двигателя 50 cm3, ако задвижващата конфигурация на превозното средство включва РI двигател с вътрешно горене или обем на двигателя ≤ 500 cm3 при СI двигател с вътрешно горене, и
(6) максимална конструктивна скорост на превозното средство ≤ 45 km/h и
(7) максимална постоянна номинална или ефективна мощност (1) ≤ 4 000 W и
(8) маса в готовност за движение ≤ 270 kg и
(9) оборудван с поне две места за сядане, включително мястото за сядане на водача.


Намирам въпросът
teni11 написа:дали ще имам проблеми, при положение че дълги години карам 80 и 100 кубика и не виждам разлика дали сега ще е 125

за излишен.

Re: Правен казус ЗДВП

МнениеПубликувано на: 31 Дек 2023, 19:50
от tochotocho
не разбирам защо се ограничаваш на 125 кубика. монтирай си по мощен двигател 250 и нагоре. Ако ще е .... да е... Не срещнах ограничение относно двигателя : бензинов, дизел, електрически , защо не и ядрен. Препоръчвам ТРИКОЛКА с монтиране слънчеви панели, хибриден двигател и ПАТЕНТОВАНЕ, да разберат ,че и ние сме дали нещо на света !
И сега малко шега. Направили немците щифт , по тънък от косъм и го пратили на японците /демек вижте ни / Японците направили резба и болт на този щифт и го върнали на немците. Ха ,сега де ! Намерил се умник и - пратили това чудо на българите - нация техническа. Нашите след 10 дни върнали пратката с забележка : установихме хлабина и навихме калчища, за уплътнение. !