навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Технологии

Brother със съвети към търговците на дребно

2021-11-29 0

Brother със съвети към търговците на дребно

Пандемията от COVID-19 доведе до спад на БВП в еврозоната до рекордно ниско ниво след войните – и един от най-силно засегнатите сектори беше търговията на дребно. 

С рязкото повишение на дела на онлайн пазаруването и промяната в избора на хората да правят покупките си на локално ниво, поради нарастващия брой на работещите от вкъщи, традиционните търговци на дребно в центъра на града поеха тежестта на удара.

Тъй като ограниченията започват да отслабват и обществото се отваря отново, Brother изследва как се е променил пейзажът в търговията на дребно – и разглежда четири начина, по които търговците могат да се адаптират към бъдещето. 

Кой повежда възстановяването на търговията на дребно?

 С разразяването на пандемичната вълна в Европа физическите магазини бяха изправени пред рязък спад, като 40% от потребителите във Франция, Дания, Германия, Норвегия, Швеция и Великобритания посещават по-рядко физически магазини.

С облекчаването на локдаун ограниченията търговските формати с обширни открити пространства, които улесняват социалната дистанция, придобиха популярност сред купувачите. Търговските паркове се оказаха особено устойчив модел в Испания и Германия, където броят на посетителите им се възстанови почти напълно до нивата си преди пандемията.

Но главната улица реагира по-бавно. Последните изследвания показват, че между март 2020 г. и март 2021 г. търговските улици, включително Оксфорд Стрийт в Лондон, Шанз-Елизе в Париж, Гран Виа в Мадрид, Рю Нуво в Брюксел, Виа дел Корсо в Рим и Курфюрстендам в Берлин, претърпяват значителни спадове в посещаемостта на клиентите.

Ще се запази ли значителното повишение на онлайн пазаруването?

Ръстът на електронната търговия също експлодира в цяла Европа в пика на първата вълна на пандемията. Интересна тенденция е, че потребителите, които са пазарували повече онлайн през 2020 г., са тези в страните, засегнати най-тежко от коронавируса, като Испания, Белгия и Италия; докато в северните държави, които не бяха подложени на толкова строги затваряния, се наблюдава по-слабо повишение в онлайн пазаруването.

Макар "физическите" търговци вече да се възстановяват, когато се направи сравнение на темпа на растеж на електронната търговия спрямо офлайн пазара, числата говорят ясно. Нарасналият дял на електронната търговия е 7,6 пъти по-висок в сравнение с физическата във Франция, 11,2 пъти по-висок в Испания, 12,2 пъти повече в Нидерландия и 16,2 пъти по-висок в Италия.

При това положение въпросът не е ДАЛИ хората ще продължат да пазаруват електронно, а колко често ще купуват, колко ще харчат за покупки и как новопридобитите им навици за пазаруване ще окажат влияние на тяхното пазаруване във физическите магазини. 

Как да се подготвят търговците на дребно за бъдещето?

В променящите се условия за търговия на дребно, е ясно, че търговците трябва да мислят по по-различен начин, за да създадат по-ангажиращо клиентско преживяване. Ето и четири начина, чрез които те да се подготвят за бъдещето на търговията на дребно. 

• Да обвържат кликовете с физическите адреси 

Да превърнат магазините в мини центрове за дистрибуция, където клиентите могат да поръчват онлайн и или да вземат покупките си от търговския обект, или да уговорят незабавна доставка. 34% от търговците споделят за повишение в постъпленията, след като са предложили услуга за онлайн поръчка и вземане. Като алтернатива търговците могат да изпълняват поръчки от стоки, които имат на склад и след това да ги разпространяват с помощта на различни услуги за доставка. 

• Да прегърнат безкешовата търговия

По време на стриктните ограничения, свързани с Covid, купувачите се почувстваха много комфортно с по-бързите възможности за безконтактни разплащания, които смятат за по-безопасни и по-хигиенични. Разумните търговци проучват възможности, които позволяват на потребителите да плащат според предпочитания от тях метод – без значение дали използват карта, телефона си или дори преносими технологии като смарт часовници, например. 

• Да възприемат етичен подход 

Търговците, които проявяват социална отговорност по време на пандемията, ще спечелят повече клиенти, когато животът се върне към нормалността. 62% от потребителите казват, че етичните практики, като справедливо заплащане на персонала, принос към общността и грижа за околната среда, са все по-важни за тях в резултат на пандемията. Този сантимент е най-силно изразен сред купувачите на възраст между 18 и 34 години, като 64% от тях казват, че ще подкрепят бизнеси, които демонстрират социална отговорност.

• Да поддържат профили в социалните мрежи

Повечето социални платформи са прегърнали възможността за "социална търговия". Facebook, Instagram и Snapchat вече въведоха функции за електронна търговия, а TikTok изпробва функции за електронна търговия в Европа. Но е необходимо да изглеждате компетентни и отдадени. Успехът в търговията в социалните мрежи се крие в това да грабнеш потребителите със съдържание, което резонира с тях самите. Това означава, че дори продажбеното съдържание трябва да бъде таргетирано спрямо интересите на потребителите и да подхожда на платформата, в която е публикувано.

Като цяло е трудно да се предвиди какво е бъдещето на търговията на дребно, предвид че пандемията ускори растежа на електронната търговия толкова много, че старите правила вече не са приложими. 

Това, което знаем е, че новият пазарен прозорец е там, където е вниманието на вашите клиенти, по всяко време. А способността да грабнеш това внимание и да се възползваш от мимолетната възможност ще бъде ключ към успеха в новия търговски свят. 

за 48%  против 52%  1955 гласували
принтирай блогове добави в любими